fredag 4 oktober 2013

Mitt risiga liv


Gårdagen och dagen i dag har jag till största delen ägnat åt att städa upp efter hamlingskursen. Det blev en hel del ris att dra ihop. Och det är inte slut än på långa vägar. Det blir flera kvistiga dagar i mitt risiga liv.
Detta till trots – i dag har det varit ett fantastiskt väder. (Det är det ju mest varenda dag nuförtiden, faktiskt). Har kunnat jobba i t-shirt hela dagen!
Rishögen som jag lägger upp skall bli till påskbrasa nästa år. Om allt går enligt planen så tändes den vid 19-tiden den 19 april. Så det finns god motivation till att göra den både stor och snygg... så långt nu en rishög kan vara snygg.
Jag ser det här med att göra rishögar, lövhögar och vedhögar lite som installationskonst... Det är en tillfälligt uppdykande skapelse som under en period av året ändrar skepnad på olika sätt... och till slut går upp i rök.
Jag skall presentera mitt risbygge lite närmare framöver. När den vuxit upp ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar